Logo 1609bold

Identiteit

Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken.

De identiteit van jouw bedrijf: dátgene wat ervoor zorgt dat men je herkent en onthoudt. De identiteit van je bedrijf wordt grotendeels bepaald door wat je uitstraalt. En die uitstraling heeft weer alles te maken met je logo en huisstijl. Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken. En dat geldt ook voor je bedrijf.

De belangrijkste functie van een logo is dat men je bedrijf snel herkent. Je logo kan een woordmerk, een beeldmerk of een combinatie van beide zijn. Je logo komt terug op al je uitingen, zorg er dus voor dat je logo ook past bij wat je als bedrijf wilt uitstralen. 

Een huisstijl gaat net iets verder. Dit is de complete visuele stijl die je hanteert in je uitingen om je bedrijf zichtbaar te maken. De huisstijl bestaat onder andere uit je bedrijfsnaam, je logo, kleurenpallet, typografie en beeld. Dit wordt vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek om consistentie en uniformiteit in je uitingen te garanderen. Je huisstijl ondersteunt je positionering en communicatieconcept. Herkenbaarheid is hierbij belangrijk. 

Luister hier onze podcast over corporate identity.