AP Nederland

1609bold is een team van reclamespecialisten. Wij helpen merken impact te maken. Dit doen wij door het bedenken van strategieën en het ontwikkelen van campagnes, die een sterke merkbeleving bewerkstelligen.

De kracht van een merk zit ‘m namelijk niet in wat jij vertélt over je merk, maar wat mensen vínden van je merk. Een wezenlijk verschil. Echte impact maken vraagt een krachtige en stoutmoedige aanpak; gericht op de meerwaarde van jouw merk voor klanten.

AP Nederland

1609bold is een team van reclamespecialisten. Wij helpen merken impact te maken. Dit doen wij door het bedenken van strategieën en het ontwikkelen van campagnes, die een sterke merkbeleving bewerkstelligen.

De kracht van een merk zit ‘m namelijk niet in wat jij vertélt over je merk, maar wat mensen vínden van je merk. Een wezenlijk verschil. Echte impact maken vraagt een krachtige en stoutmoedige aanpak; gericht op de meerwaarde van jouw merk voor klanten.

Vraag

Om toekomstbestendig te zijn, zullen we moeten veranderen van een vraag- en productgestuurde organisatie, naar een organisatie waar kennis en innovatie centraal staat. Ofwel: van het reactief oplossen van problemen naar het proactief aanbieden van oplossingen voor problemen die de klant zelf nog niet zag. Hiervoor zal onze interne organisatie ook moeten veranderen. Hoe pakken we dit aan?

Analyse

Het assembleren is de kracht van AP Nederland. Deze waarde moet behouden blijven, want op een goede manier assembleren is waar AP Nederland in uitblinkt. Maar de kennis en kracht van betrokken medewerkers – die altijd en stapje extra zetten, om problemen te voorkomen i.p.v. op te lossen – wordt te weinig benut. Producten en kennis moeten meer gekoppeld worden.

Vraag

Om toekomstbestendig te zijn, zullen we moeten veranderen van een vraag- en productgestuurde organisatie, naar een organisatie waar kennis en innovatie centraal staat. Ofwel: van het reactief oplossen van problemen naar het proactief aanbieden van oplossingen voor problemen die de klant zelf nog niet zag. Hiervoor zal onze interne organisatie ook moeten veranderen. Hoe pakken we dit aan?

Analyse

Het assembleren is de kracht van AP Nederland. Deze waarde moet behouden blijven, want op een goede manier assembleren is waar AP Nederland in uitblinkt. Maar de kennis en kracht van betrokken medewerkers – die altijd en stapje extra zetten, om problemen te voorkomen i.p.v. op te lossen – wordt te weinig benut. Producten en kennis moeten meer gekoppeld worden.

Oplossing

Door producten aan kennis (mensen) te koppelen kan AP Nederland zich met recht vooruitstrevend, leidend en (ver)gevorderd noemen. In één woord: Advanced. Hiervoor moet kennis de komende jaren geleidelijk de belangrijkste waarde worden, zonder daarbij de kracht van de huidige organisatie uit het oog te verliezen. Intern moet AP daarvoor ook een verandering doorgaan: medewerkers moeten zichzelf niet alleen maar als uitvoerder zien, maar juist meedenken en nieuwe kansen zien. Ze mogen trots zijn op de oplossingen die ze bieden. Om dit te realiseren hebben we samen met het personeel een manifest ontworpen, waarin o.a. de kernwaarden van het nieuwe AP beschreven staan. Om deze kernwaarden concreet te maken, zijn er statements uitgeschreven. Deze krijgen de aandacht in de ontwikkeling van het personeel naar ‘Advanced People’. Volgende stappen zijn het implementeren van een nieuwe communicatiestijl, en het organiseren van sessies met klanten en partners.

Oplossing

Door producten aan kennis (mensen) te koppelen kan AP Nederland zich met recht vooruitstrevend, leidend en (ver)gevorderd noemen. In één woord: Advanced. Hiervoor moet kennis de komende jaren geleidelijk de belangrijkste waarde worden, zonder daarbij de kracht van de huidige organisatie uit het oog te verliezen. Intern moet AP daarvoor ook een verandering doorgaan: medewerkers moeten zichzelf niet alleen maar als uitvoerder zien, maar juist meedenken en nieuwe kansen zien. Ze mogen trots zijn op de oplossingen die ze bieden. Om dit te realiseren hebben we samen met het personeel een manifest ontworpen, waarin o.a. de kernwaarden van het nieuwe AP beschreven staan. Om deze kernwaarden concreet te maken, zijn er statements uitgeschreven. Deze krijgen de aandacht in de ontwikkeling van het personeel naar ‘Advanced People’. Volgende stappen zijn het implementeren van een nieuwe communicatiestijl, en het organiseren van sessies met klanten en partners.