Logo 1609bold

Wildveen

Aanleiding

Een sterk makelaarskantoor met een vestiging in Zuidlaren en Groningen wilde hun bestaande franchiseformule loslaten en een eigen organisatie beginnen. Het bedrijf richt zich op de aankoop, verkoop en taxatie van huizen. Ze onderscheiden zich hierin van concurrenten door een sterke en specifieke marktkennis, gecombineerd met echte aandacht voor de wensen van de klant. Daarnaast heeft het een nauwe samenwerking met Hypotheek Visie Groningen en Zuidlaren.

Het doel was dus niet langer onderdeel zijn van een bestaande formule en een organisatie beginnen met een nieuw gezicht, een eigen aanpak en strategie. Ze zochten daarvoor naar een sterke identiteit, herkenbaar merkconcept en een sterke lanceringscampagne die staat als een huis. Met deze vraag zijn wij aan de slag gegaan.

Wat hebben we gedaan?

Als onderdeel van de nieuwe identiteit gingen we op zoek naar een nieuwe naam. Tijdens dit proces kwamen we tot de naam: Wildveen. Met een naam alleen ben je er natuurlijk nog niet. Een identiteit beslaat immers het complete plaatje, inclusief een goede achterliggende gedachte.

In de markt van makelaardij wordt er alom communiceert over droomhuizen. Het gras is altijd groener bij de buren en een droomhuis blijft vaak iets ongrijpbaars. Daarom gingen we voor Wildveen juist op zoek naar een andere aanpak.

Tijdens onze gesprekken met de makelaars van Wildveen kwamen het enthousiasme en de ambitie om hun klanten zo goed mogelijk bij te staan nadrukkelijk naar voren. Dat doen ze niet alleen bij de aanschaf van een eerste woning, maar ook bij elke volgende stap die klanten willen zetten op de woningmarkt. Een goede insteek voor ons om verder uit te werken.

Het idee

Wildveen richt zich op een langdurige relatie met de klant, een leven lang. Ze helpen de klant niet alleen nu, maar ook in de toekomst met het kopen of verkopen van hun huis. De boodschap die daaraan ten grondslag ligt is:

Manifest en pay-off

De makelaars van Wildveen gaan niet op zoek naar jouw droomhuis, maar naar een huis dat het beste past bij jou op dit moment. Daaruit is het volgende manifest ontstaan:

En toen

Met het manifest in ons achterhoofd gingen we op zoek naar een passende pay-off. Een korte zin, waarin kort en krachtig de boodschap van Wildveen duidelijk wordt:

'Makelaars voor het leven'

Deze achterliggende gedachte laten we terugkomen in alles wat Wildveen uitstraalt. Voor het kopen van een eerste woning na je studie, het zoeken naar meer ruimte voor jouw gezin en een huis voor je oude dag. Wildveen wil potentiële (ver)kopers een leven lang van dienst zijn. Ze zijn er voor elke fase in het leven. Deze verschillende levensfases staan daarom centraal in de uitingen van Wildveen.

De communicatie van Wildveen is gericht op wat ze kunnen oplossen en niet wat ze doen. Er wordt gekeken vanuit de klant en elk bericht begint daarom met de woorden: ik zoek. Hier kan eindeloos mee gevarieerd worden, van ‘ik zoek een starterswoning’ tot ‘ik zoek een vrijstaande bungalow’ of ‘ik zoek een huis waar mijn kinderen kunnen opgroeien’.

De stijl en introductie

We ontwierpen een aantrekkelijke en passende huisstijl met kenmerkende kleuren, die terug te zien zijn op alle uitingen van Wildveen. Rood voor het enthousiasme dat de makelaars van Wildveen voor hun vak hebben en blauw voor een vertrouwd gevoel dat zij willen geven. Daarbij is er gekozen voor een zandkleurige tint, om te voorkomen dat het blauw en rood te hard zouden zijn. Deze kleur voegt warmte toe aan de stijl.

Passend bij de aanpak van Wildveen wilden we de mensen achter het bedrijf centraal zetten. In uitingen en op de website zijn daarom foto’s te zien van de werknemers zelf. We hebben hiervoor gekozen om voor bekendheid te zorgen en te laten zien dat de vertrouwde gezichten van het makelaarskantoor ook voor de klant klaar staan bij Wildveen. Vanuit dat oogpunt konden we verder werken aan herkenning en de introductie van het nieuwe merk.

Zo werden er borden langs de wegen geplaatst in Groningen en Zuidlaren met foto’s van de werknemers, voorafgaand aan de introductie van de nieuwe naam. Op de posters was te lezen dat de vestigingen vanaf volgende week in het nieuw zouden zijn, met de bekende gezichten.

De daadwerkelijke introductie volgde een week later met posters langs de wegen waarop de nieuwe naam bekend werd gemaakt, wederom met foto’s van de medewerkers van Wildveen. De grote rode posters waren voorzien van de tekst: “Wij heten vanaf nu Wildveen”. Daarnaast kregen de beide vestigingen nieuwe uitingen op de gevel met de naam Wildveen en de pay-off ‘Makelaars voor het leven’.

Voor de verkoop van woningen werden nieuwe borden gemaakt met de kenmerkende kleuren en de tekst: ‘Op zoek?’. De introductie ging gepaard met een mix van berichten op sociale media en in lokale kranten. Daarmee wilden we zorgen voor een uitgebreide introductie, voor een vliegende start.

Benieuwd naar ons werk? Neem dan een kijkje op de nieuwe website van Wildveen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Jij wilt impact maken met je bedrijf en een onuitwisbare indruk achterlaten bij jouw doelgroep. Zullen wij je daar bij helpen?

Neem contact op
Meer waarde door aandacht

Het oplichtende scherm van je telefoon, de advertentie die voorbij komt op social media, deze tekst: wat krijgt jouw aandacht? In een wereld waar alles om aandacht schreeuwt, is creatief inspelen op de behoefte van je doelgroep cruciaal. We willen waarde toevoegen aan jouw business. Ontmoet hier ons team en lees over onze klanten en de projecten waar we trots op zijn.

Over ons